Retro-Citatet

"Jag skulle inte vilja råda någon att börja skriva spel. Det är en mycket arbetsam tillvaro. Alla får väl lust att lägga av. Det är ju alltid programmerarna som får ta alla smällarna när producenterna inte klarar av sitt arbete. Det finns ingen verksamhet som sköts som spelindustrin."
- Intervju med Mark McCubbin från 1991-

2010-04-23

Dags för avfärd bakåt i tiden

I skrivande stund är det lite mindre än 15 timmar tills jag sitter på tåget för ännu en utflykt i retrospelshistoriens tjänst. Denna gång bär resan av till den fantastiska staden Göteborg och den nystartade Retrospelsmässan.

Bland de senaste nyheterna ut från arrangörerna kan man se att mässbesökarna bland annat kommer att få tillfälle att prova Battle Kid: Fortress of peril. Spelet som jag har rapporterat om här tidigare är alltså det första nyproducerade plattformsspelet till Nintendo entertainment system på över 15 år.

En annan nyhet är att de första besökarna på mässan utlovas en trevlig liten pin ( se bilden) att fästa på rockslaget eller väskan.

Ni som följt mitt Twitter de senaste veckorna har säkert märkt att det inte blivit så mycket tid för spelande på sistone. Så nu ser jag fram emot en härligt spelfylld helg och återkommer med mina intryck, och förhoppningsvis en massa bilder, i nästa vecka.

1 kommentar:

Tobias sa...

Blir spännande att följa!