Retro-Citatet

"Jag skulle inte vilja råda någon att börja skriva spel. Det är en mycket arbetsam tillvaro. Alla får väl lust att lägga av. Det är ju alltid programmerarna som får ta alla smällarna när producenterna inte klarar av sitt arbete. Det finns ingen verksamhet som sköts som spelindustrin."
- Intervju med Mark McCubbin från 1991-

2010-04-18

Retroguiden minns svensk megabugg

Efter att ha deltagit i senaste avsnittet av Spelklassiker och pratat svenska spel blev jag sugen på att spela Ignition igen. Det blev dock bara drygt ett varv innan jag stötte på denna bugg(?).



Sedan satt jag och tittade på eländet varv efter varv i hopp om att det skulle ta slut någon gång. Det gjorde det aldrig och efter nionde varvet eller så tröttnade jag och stängde av. Det kommer nog att dröja ett bra tag innan jag försöker igen!

Har ni några favoritbuggar (hemska/roliga) ni minns extra väl? Dela med er i kommentarerna.

Inga kommentarer: