Retro-Citatet

"Jag skulle inte vilja råda någon att börja skriva spel. Det är en mycket arbetsam tillvaro. Alla får väl lust att lägga av. Det är ju alltid programmerarna som får ta alla smällarna när producenterna inte klarar av sitt arbete. Det finns ingen verksamhet som sköts som spelindustrin."
- Intervju med Mark McCubbin från 1991-

2010-02-26

Rösta annorlunda - Rösta RETRO

Så var omröstningen till årets spelblogg igång.

När de sista nomineringarna presenterades idag kunde jag konstatera att vissa personliga favoriter inte fanns med, men å andra sidan finns ett par andra med. Annars är det lite som Erik Hansson skriver:

"I mina ögon är alltför många svenska spelbloggar bara ren nyhetsrapportering och den biten sköter redan spelsajterna, oftast bättre."

Sedan finns det bloggar med potential som uppdateras alldeles för sällan, och även om de i normala fall skulle vara värda en nominering kan man undra hur den som nominerat den tänkt med bloggar som knappt producerar två inlägg i månaden. Det om något skulle kunna indikera att det är tunnt med kvalitet på den svenska blogghimlen.

Vad jag slutligen lägger min röst på låter jag mogna till efter helgen. Men du kan redan nu gå in och rösta på Sveriges bästa retrospelsblogg. Vinnaren presenteras på Dataspelsgalan den 18 mars och just nu arbetar jag på att kunna närvara där.

Efter en av de inläggsintensivaste veckorna på ett tag tar jag nu ledigt över helgen för lite födelsedags- och nomineringsfirande. Väl mött på måndag igen.

Inga kommentarer: