Retro-Citatet

"Jag skulle inte vilja råda någon att börja skriva spel. Det är en mycket arbetsam tillvaro. Alla får väl lust att lägga av. Det är ju alltid programmerarna som får ta alla smällarna när producenterna inte klarar av sitt arbete. Det finns ingen verksamhet som sköts som spelindustrin."
- Intervju med Mark McCubbin från 1991-

2010-04-09

Stress & Pixlar

Nu går jag strax in i den tredje stressiga helgen på raken och ser egentligen ingen ljusning förrän till Valborg ungefär. Men det är åtminstone ganska roliga saker som ligger på dagordningen framöver. Goodgames första möte för den nya förbundsstyrelsen, retromässa i Göteborg och lite annat smått och gott är det som ligger framför mig.

I sådana lägen blir andra saker lite lidande och Retroguiden är väl en av dem. Jag hade hoppats ha klart åtminstone två spelgenomgångar och en Företagsprofil till nästa vecka men det enda jag ser ut att kunna färdigställa är en tillbakablick på Sierras mest påkostade produktion - Phantasmagoria. Håll utkik efter den under nästa vecka och resten ytterligare lite senare.

För att helgen inte ska bli alldeles tom delar jag med mig av en fantastisk video som LinusSugoi postade igår. Det är helt klart den läckraste korsningen mellan pixelgrafik och verklighet som jag sett hittills. Pixels, som videon heter, är gjord av Patrick Jean för One more production. Det mesta i filmen kommer nog vara bekant, inklusive den snodda logon OMP använder sig av.  :)


PIXELS by PATRICK JEAN.
Uploaded by onemoreprod. - Arts and animation videos.

1 kommentar:

Tobias sa...

Haha! Otroligt bra och snyggt!