Retro-Citatet

"Jag skulle inte vilja råda någon att börja skriva spel. Det är en mycket arbetsam tillvaro. Alla får väl lust att lägga av. Det är ju alltid programmerarna som får ta alla smällarna när producenterna inte klarar av sitt arbete. Det finns ingen verksamhet som sköts som spelindustrin."
- Intervju med Mark McCubbin från 1991-

2009-10-09

Pistolviftande alver!

"In Arcanum - the old ways of magic and
the new ways of technology collide"



Arcanum - är en gammal favorit även om den egentligen inte klarar min tioårsgräns på vad som är retro här på guiden. Men jag skrattade gott när jag såg den här trailern som uppenbarligen hade fler medlemmar från PR-avdelningen med i produktionen, än folk som faktiskt var med och utvecklade spelet. Eller vad sägs om löftet om "gun-wielding elves and ogre wizards"? Var det någon som såg dessa? Ska jag vara helt ärlig minns jag inte riktigt (måste spela igenom det snart) men alver med teknologi och intelligensbefriade jättar som magiker känns så bakvänt det kan bli.

Spelet fick blandade recensioner. De döva gav det 9.1/10 medan kvinnorna var lite mer reserverade och gav det 7.4/10. Bra spel var det dock med en härlig stämning. Detta inte minst tack vare Ben Houges fina kompositioner som för övrigt finns för nedladdning här, komplett med noter för de som vill sätta ihop sin egen stråkkvartett!

Inga kommentarer: