Retro-Citatet

"Jag skulle inte vilja råda någon att börja skriva spel. Det är en mycket arbetsam tillvaro. Alla får väl lust att lägga av. Det är ju alltid programmerarna som får ta alla smällarna när producenterna inte klarar av sitt arbete. Det finns ingen verksamhet som sköts som spelindustrin."
- Intervju med Mark McCubbin från 1991-

2009-07-06

Uppdatering av bloggen

Det har visat sig svårare än jag trott att upprätthålla någon slags produktivitet när mitt ordinarie jobb + sömn upptar 20,5 timmar av dygnet. Jag tänker dock inte kasta in handduken. Visserligen kanske det inte blir uppdateringar fem gånger i veckan men produktionen kommer att komma igång och rulla.

Som vanligt på måndagar presenteras nya uppdateringar på olika emulatorer. Men detta kommer i fortsättningen att ske varannan måndag för att lämna plats och tid och mer matigare artiklar och spelgenomgångar. Min förhoppning är att Retroguiden fortfarande skall kunna tipsa om vilka spel som håller idag, folkbilda och underhålla om spelhistoria samt hålla fanan högt när det gäller att ta retrospelande på allvar.

* * *

Stella har övertagit titeln Snabbaste utvecklingstakt då man återigen har släppt Atari 2600-emulatorn i ny version. Förutom ett par kompatibilitets-förändringar har man fixat till en viktig bugg där emulatorn frös efter att ha körts i ungefär 71 minuter. Nu är det alltså fritt fram att spendera hela dagen med gamla klassiker. Stella hittar du på projektets hemsida.

Inga kommentarer: