Retro-Citatet

"Jag skulle inte vilja råda någon att börja skriva spel. Det är en mycket arbetsam tillvaro. Alla får väl lust att lägga av. Det är ju alltid programmerarna som får ta alla smällarna när producenterna inte klarar av sitt arbete. Det finns ingen verksamhet som sköts som spelindustrin."
- Intervju med Mark McCubbin från 1991-

2008-07-12

Street Fighter Tribute

e.i.d. var vänlig nog att tipsa om denna annorlunda hyllning till Street Fighter-serien med anledning av spelets 20-årsjubileum. Tecknare, konstnärer och fans jorden runt har fått sätta samman sina tolkningar av av de kända karaktärerna från spelet i en över 300 sidor tjock bok.



"...from ultra-rendered realistic paintings through to abstract and iconic. This is a video game art gallery in a book, bursting with inspiration and energy."

Själv tillhörde jag minoriteten som aldrig blev riktigt biten av spelserien. Jag var helt enkelt för dålig på snabba knappkombinationer för att ha någon chans mot kompisarna. Trots det ska jag för Retroguidens räkning lägga mig i hårdträning för att kunna leverera en recension på Street Fighter längre fram. Tills dess kan ni ju alltid gotta er åt bilderna i jubileumsboken.

Inga kommentarer: