Retro-Citatet

"Jag skulle inte vilja råda någon att börja skriva spel. Det är en mycket arbetsam tillvaro. Alla får väl lust att lägga av. Det är ju alltid programmerarna som får ta alla smällarna när producenterna inte klarar av sitt arbete. Det finns ingen verksamhet som sköts som spelindustrin."
- Intervju med Mark McCubbin från 1991-

2009-02-19

Spelklassiker musik

Jag har nämnt den genomtrevliga podcasten Spelklassiker här tidigare. Spelklassiker tar upp och diskuterar olika retrospel. Nu har mannen bakom programmet, Tobias Jensen, skapat Spelklassiker musik. En podcast som fokuserar helt på spelmusik från alla tider.

Till en början verkar avsnitten vara uppdelade efter spelgenrer och nu senast avhandlades musik från bilspel. Förutom att jag saknade bidrag från bilspelens bilspel, OutRun, var det en riktigt skön blandning.

Det är helt klart ett lovvärt initiativ och jag hoppas att Tobias kan hålla uppe utgivningstakten och samtidigt utveckla det nya programmet. Spelklassiker musik hittar ni här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är inte ensam om att ha saknat Outrun. Men det är nog inte omöjligt att jag gör ett program till med racingtema, då det verkade vara uppskattat. :)